מיתוג מעסיק – הדרך המודרנית לשמר מועסקים ולמשוך מועמדים פוטנציאליים

אם אתם מחפשים דרך מקורית ויעילה לשימור מועסקים ולגיוס מועסקים פוטנציאליים, אתם במקום הנכון. במאמר הבא נסביר מה זה מיתוג מעסיק, למה חשוב להשקיע במיתוג מעסיק ואיך עושים את זה בפועל.

מה זה מיתוג מעסיק?

מיתוג מעסיק הוא למעשה סוג של קמפיין שמטרתו היא אחת, לעזור לעסק שלכם להיחשב כמקום עבודה נחשק ביותר. מדובר למעשה בקמפיין פנים ארגוני וחוץ ארגוני כאחד. מבחינה פנים ארגונית, אתם כחברה תרצו לעשות הכל על מנת שמועסקים שלכם ירגישו שמדובר בחברה טובה שכיף לעבוד בה ושהתנאים בה אם לא פחות ממושלמים. אגב, חברת Brainnu נותנת שירותי מיתוג מעסיק ומסייעת לחברות לשמר מועסקים קיימים ולגייס מועסקים פוטנציאליים.

מבחינה חוץ ארגונית מדובר בקמפיין שמטרתו לגרום למועסקים פוטנציאליים להרגיש שמדובר בחברה אטרקטיביים ולעמוד בתור הארוך של מועסקים פוטנציאליים שרוצים לעבוד בה. בשוק עבודה תחרותי מאד אין לחברות שום ברירה, אם הן לא ישקיעו במיתוג מעסיק הן עלולות לאבד כוח עבודה כשרוני מאד ולהתקשות בתהליך השימור של המועסקים הקיימים והכישרוניים.

למה חשוב להשקיע במיתוג מעסיק?

בניגוד לעבר, היום החברות הן אלה שמתחרות על ליבם של המועסקים ולא להיפך. במיוחד הדרושים בתחום ההייטק, שבו חסרים כל כך הרבה תקנים בתלי מאוישים, החברות השונות חייבות להתחקות על ליבו של המועסק ולגרום לו להאמין שהן המקום הטוב ביותר עבורו. זה נכון כמובן למועסקים שכבר מועסקים בחברה וגם בכל הקשור לגיוס מועסקים חדשים שרוצים גם הם לעבוד בחברה הכי שווה מבחינתם.

 

 

מיתוג מעסיק כחלק מתהליך השימור

כיום מאד קשה לשמר מועסקים במקום העבודה למשך זמן. אולי אתם בתור מנהלים לא מודעים לכך, אך המועסקים שלכם פוזלים כל הזמן החוצה ובודקים אם יש בשוק משרות שוות יותר. זו בדיוק הסיבה שבגינה אתם צריכים כל הזמן להשקיע במיתוג מעסיק, על מנת שהעובדים שלכם יפזלו כמה שפחות החוצה.

אגב, אם המועסקים בחברה באמת ירגישו שמדובר במקום שטוב לעבוד בו, הם יהפכו בין רגע לשגרירים הכי טובים שלכם וזה כמובן יעזור לכם בתהליך הגיוס של מועסקים חדשים. זה ודאי נכון גם לכיוון השני, מועסק שירגיש שהחברה לא משקיעה בו יהפוך לשגריר לא טוב שלה ויפיץ את הבשורה השלילית הזו גם החוצה.

מיתוג מעסיק כחלק מתהליך הגיוס

אם יצא לכם איי פעם לגייס מועסקים חדשים לחברה, אתם ודאי יודעים כמה מדובר בתהליך קשה וסיזיפי. לא תמיד אנחנו מוצאים את המועמד המתאים ואם זה כבר קורה, אחוזי ההישרדות במשרה במהלך החודשים הראשונים בחברה הם לא כאלה גדולים. תוסיפו לזה את התחרות שיש בשוק על מועסקים חדשים ותקבלו מצב מאתגר מאד שמצריך את החברות לבצע את ההתאמות הנדרשות. איך זה עובד בפועל? המטרה היא בסופו של דבר לגרום למועסק הפוטנציאלי לרצות לעבוד אצלכם יותר מאשר המתחרים.

מיתוג מעסיק – איך עושים את זה?

אין דרך אחת למתג עסק ומדובר בסט רחב של פעולות שאתם צריכים לעשות בתוך הארגון עם המועסקים שלכם. למשל, אחת מהאופציות היעילות ביותר היא לשתף ולהתייעץ איתם על מהלכם גדולים של החברה. לדוגמא, יש חברות שמתייעצות עם כלל המועסקים על מהלכים גדולים שקשורים בקביעת האסטרטגיה של החברה, דמיינו לעצמכם איזו תחושה טובה זו עבורם, הם מרגישים חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות.

לסיכום

אין ספק שתהליך מיתוג מעסיק הוא תהליך חשוב מאד שמסייע לחברות בשימור מועסקים קיימים ובגיוס מועסקים חדשים וכדאי לכם מאד להשקיע בו.

נגישות