מה חשוב ללמוד לפני שפותחים עסק?

לפתוח עסק

לא מעט אנשים מחזיקים בקונספט מבטיח, חשים התרגשות רבה לנוכח המחשבה על העסק העתידי ורק מצפים לראות את דף המכתבים הרשמי של העסק שבו יוצג לראווה הלוגו הרשמי, אך רגע לפני שרצים ורושמים על שמכם עסק, רצוי לעצור ולהבין מספר דברים חשובים, כי גם אם חשים מלאי מוטיבציה ורק מחכים לבצע את הצעד הבא, ראוי להפנים שאין זה יהיה חכם או נכון לפעול על אוטומט מבלי להתייחס נכונה לתמונה השלמה, ועל כן אתם מוזמנים לעצור ולבחון מגוון אספקטים חשובים:

אסטרטגיה עסקית

אין לרוץ קדימה מבלי לעצור במקום ולבחון את התמונה השלמה, ועל כן הכרחי לפתח אסטרטגיה עסקית שלוקחת בחשבון את סך הפרמטרים שעשויים להיות קשורים לבית העסק, וזאת בכדי לבחון היתכנות להתפתחות ראויה ובהתאם ליעדים הרצויים. פה חשוב להבין שאסטרטגיה מעין זו אין לנסח לבד, אלא חובה שהיא תיערך לצד הנחיה מקצועית וראייה מנוסה, וזאת כי עליה לכלול הן מתחרים ופרמטרים משתנים והן מגמות בשוק ותהליכים ארגוניים, כאשר בין היתר נדרשים לדון על סך התהליכים, קרי מערך ייצור, תווי תקן, שרשרת אספקה, ניהול סיכונים וכדומה. אי לכך הכרחי להתייעץ עם יועץ עסקי לפני פתיחת העסק (ובמהלך ניהול העסק), ולו עם היועץ המומחה רותם זילברמן שבין היתר בקיא בתחום הפיננסי.

אסטרטגיה עסקית

שיעורי בית

לא כל בעל עסק מחזיק ביכולת לנהל עובדים, לא כל בעל קונספט מרשים ויכולות טכניות מבין מה דורש עסק בכדי להתקיים ולא כל מנהל יודע לקבל החלטה נבונה לגבי השלב הבא. אי לכך כל מנהל עסק צריך לשקול בחיוב להירשם ללימודי ניהול עסקי, וזאת כי באמצעות לימודי ניהול עסקי רוכשים כלים מהותיים שמסייעים הן לגדול והן למנוע בעיות וטעויות מיותרות. מכאן שנהנים מנקודת התחלה מבטיחה ומקצועית ומראייה עסקית מקיפה ואחראית.

התנהלות מול הרשויות

בעת פתיחת עסק חשוב לדייק בהגדרות ובניהול משימות, כאשר הפעם נדרשים להבין האם עומדים להיות עוסק מורשה, עוסק פטור, או חברה בע"מ. לאחר שמקבלים החלטה נכונה ולאחר שפותחים תיק במע"מ ובמס הכנסה, מגיע השלב שבו מתבקשים להבין כיצד מתנהלים בשוטף מול מס הכנסה, ופה נמליץ לחבור לרואה חשבון מקצועי, כזה שיוודא שהכול מתנהל כראוי ולצד שמירה על האינטרסים האישיים של העסק. עוד נציין שעסק קטן בהחלט יכול להתנהל לבדו, אך מצד שני רצוי להבין שהתנהלות מעין זו כרוכה בהשקעה רבה של זמן ואף עשויה להוביל לטעויות שיעלו לבית העסק לא מעט, ועל כן אין לראות בחבירה לרואה חשבון הוצאה, אלא השקעה מניבה.

השלב הבא – שיווק!

העולם העסקי מוכיח פעם אחר פעם שעסק שמצליח אינו בהכרח עסק יותר טוב, אלא הוא עסק שהלקוחות שלו חושבים שהוא יותר טוב, ופה תמצאו טריטוריה מרתקת שדורשת ליישר קו בהתאם לחוקי המשחק. מהם אם כן חוקי המשחק? שיווק דיגיטלי כמובן, ופה נחדד שאין זה כלל משנה איזה עסק מבקשים לפתוח, כי אתר באינטרנט הוא חייב להעמיד. עוד נחדד שאתר באינטרנט אינו שווה דבר אם הלקוחות שלכם אינם יודעים כיצד להגיע אליו ועל כן השקעה בקידום הינה מהותית. אי לכך מוטב כבר מהשלב הראשון לשנן 3 מסקנות: כיום הכרחי לקדם את האתר העסקי במגוון מישורים דיגיטליים (בהתאם למאפייני קהל היעד), אין לבצע משימה זו ללא עזרה מקצועית (רק תבזבזו זמן ומשאבים כלכליים), ועוד בשלב הגדרת האסטרטגיה העסקית תייעדו חלק מהתקציב עבור שיווק.

שלב אחר שלב

נשמע כמו לא מעט דברים שיש לבצע לפני פתיחת העסק? בדיוק בשביל כך קיימים אנשי מקצוע – אפשרו להם להגדיר עבורכם יעדים, וכך לצד שמירה על סדר והיגיון עסקי התקדמו שלב אחר שלב.