להכיר את מערכת גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

אתרי אינטרנט הם כיום כלי עבודה משמעותי מאוד, עבור עסקים רבים. בין אם זה אתר תדמיתי או חנות מקוונת או כל דבר אחר, אתר עסקי זוכה להתייחסות מקצועית, כמו כל נכס עסקי רגיל. וזה אומר, שהמשאבים שמושקעים בו אמורים להניב החזר השקעה ברור ושהאתר אמור לספק את התועלות, שעבורן הוא הוקם. אבל איך יודעים מה קורה שם? בתור "נכס וירטואלי", אתר יכול להראות טוב אבל לתפקד גרוע מאחורי הקלעים, מבלי שבעלי העסק יקבלו על כך אינדיקציה מיידית. הפתרון לכך, הוא בכלים לניטור הפעילות באתר, איסוף נתונים עליה, הצגתם הנוחה וביצוע ניתוחים סטטיסטיים. מבין כלים אלה, Google Analytics הוא כפי הנראה השם הבולט ביותר. מדוע חשוב להכירו?

במבט על

גוגל אנליטיקס מוצע כשירות על ידי חברת גוגל, עם גרסה בסיסית בחינם וגרסה מתקדמת יותר בתשלום.

בשטח, בוודאי בישראל, זה הוא הכלי הנפוץ ביותר בתחומו. לכן, מדובר בנושא משמעותי במיוחד, עבור כל מי שתפקוד האתר רלבנטי לו, כולל מנהלי אתרים ובמיוחד אנשי שיווק. מאחר שמדובר בכלי בולט כל כך, יש לגביו מידע רב שזמין באינטרנט למי שרוצה להכירו היטב. זאת, כולל מדריכים איכותיים, בהם מתבטא ניסיונם של מקצוענים שונים עם גוגל אנליטיקס. אם תרצו לדעת כיצד קוראים נתונים בגוגל אנליטיקס – טוב לדעת שיש לא מעט מדריכים וכתבות ברשת. למעשה, תוכלו לקרוא במדריך של חברת ריגו, ולהעמיק את הידע בתחום.

ניטור ואיסוף

כמו שאומרים, אי אפשר לשפר את מה שלא מודדים. השימוש הבסיסי של גוגל אנליטיקס, הוא בניטור הפעילות באתר ואיסוף המידע המשמעותי בו מעוניינים. מידע זה, הוא קודם כל התנהגות הגולשים באתר – מאיפה הם הגיעו אליו, לאילו עמודים הם נכנסו וכמה זמן הם נשארו בכל עמוד.

ניתוח

כאן מגיעים לחלק המעניין או בעברית – לתכל'ס. זאת, מאחר שניתוח נתונים כאלה, עשוי לספק עושר רב של תובנות שימושיות. ייתכן שחלקן יהיה על היבטים טכניים בלבד של האתר עצמו. למשל, להבהיר שעמוד מסויים "צולע" מבחינה זמני טעינה. אבל מעניין יותר מזה – תובנות עסקיות ממש ולא סתם "טכניות", לגבי האינטראקציה של הגולשים עם האתר. "עם האתר", משמע עם העסק שלכם. כי האתר הוא מעין "סניף וירטואלי", לכל דבר ועניין. נאמר שלקוחות נוטשים עגלת קניות בחנות המקוונת שוב ושוב, בעיקר בשלב מסויים בתהליך הרכישה ולא באחרים. זה אומר דרשני. התעמקות בכך, עשויה לספק עוד ועוד תובנות, עד שלבסוף תתבהר ה"תעלומה". בכל שלב, ניתן יהיה לנסות ולשפר את המצב, לשוב ולמדוד ולהשוות לנתונים הקודמים.

בשורה התחתונה

שיווק, מכירות, תדמית – כל אלה ועוד אלמנטים עסקיים שניתן לשפר, באמצעות שימוש חכם בגוגל אנליטיקס. בחנויות פיזיות, לא מתקרבים אפילו ליכולות כאלה, בניתוח האינטראקציה עם הלקוחות. במקביל, בעולם האינטרנט, ניתוחים כאלה הם כבר מזמן הסטנדרט. המתחרים שלך קרוב לוודאי כבר עושים זאת. כך שהשורה התחתונה פשוטה וברורה: שליטה בגוגל אנליטיקס ככלי עזר עסקי, היא לא Nice to have אלא Must have. וכשממנפים זאת היטב, זה גם די Nice. נסו ותיהנו.

נגישות