מדריך לעסקים: מה זה CRM?

בעידן המודרני של ניהול עסקים, אשר מבוסס במידה רבה מאוד על מחשוב, שימוש במערכות CRM חשוב ביותר. מה CRM עושה בפועל? כיצד הוא מסייע לעסקים? ומדוע חשוב שכל עסק לכל הפחות יכיר כלי עזר חשובים אלה?

CRM – ייעול ניהול קשרי הלקוחות

ברמה הטכנית בסיסית, מערכות Customer Relationship Management מרכזות את כל הקשור לניהול הלקוחות בעסק. מדובר במידע על הלקוח, תיעוד פעולות שבוצעו מולו, רכישות שהוא עשה וכדומה. כפי שתראו בהמשך, השאלה מה זה CRM? מציגה למעשה תמונה רחבה יותר. אבל לפני שמגיעים אליה, יש לרכז את הכול במקום אחד. כך מונעים כפילויות מידע, מבטיחים שיש לנו את המידע העדכני ביותר לגבי הלקוח, מפשטים שליפה מהירה של מידע זה ועוד.

החשיבות לעסקים

מידע על לקוחות ניתן לשמור גם בדרכים אחרות. לשם מה נחוצה מערכת ייעודית לנושא זה?

בקרה ושליטה

שיפור הבקרה על המצב, בכל שלב בו נמצא הלקוח. האפקטיביות המשופרת שמתקבלת כתוצאה מכך, מקדמת מקסום של פוטנציאל המכירות ללקוח.

שיפור פעילויות קיימות

סיוע לקמפיינים שיווקיים, מבצעים וכדומה.

התמקדות

שיפור היכולת להבין את הלקוח ובהמשך לכך, לפנות אליו בזמן ובמקום המתאימים ביותר.

שיפור ברווחים

באמצעות שיפור ניהול קשרי הלקוחות, העסק יכול להשיג יותר עסקאות וכתוצאה מכך יותר רווחים. מעבר להשגת לקוחות חדשים, יתקבל שיפור ברווחים מלקוחות קיימים.

שימור לקוחות

שיפור שימור הלקוחות, כולל זיהוי סימני נטישה. סימנים כאלה, פעמים רבות "הולכים לאיבוד" בתוך ההיקף הגדול של מידע ופעילויות בעסקים.

בשורה התחתונה, CRM מאפשר לעסקים למצות את הפוטנציאל, אשר גלום עבורם בכל לקוח.

מדריך לעסקים: מה זה CRM?

הוליסטיק – מוצר מוביל בהתאמה עבורכם

חברת הוליסטיק עוסקת בהטמעת מערכות CRM מבית ZOHO בארגונים וחברות, תוך התאמת התהליכים העסקיים של החברה לפלטפורמה זו. הוליסטיק היא שותפה בכירה בישראל של Zoho העולמית. תוכלו לקבל אצלה ייעוץ והדרכה בנושא ZOHO CRM, סיוע צמוד לאחר העלייה לאוויר עם המערכת וכן ליווי תהליכי שינוי. בראייה כללית של השימוש ב-CRM, הוליסטיק מסייעת בניתוח תהליכים עסקיים והתנהגות לקוחות, הצעת פתרונות עבור ”נקודות כאב”, קידום ערוץ המכירה האינטרנטי וסיוע בנושא social CRM, הכשרת אנשי מכירות וכן שיפור יעילות מכירות ותקשורת. מערכת ה-CRM שמציעה הוליסטיק, ממחישה את תועלות ה-CRM לעסקים, באמצעות

  • מחולל דו"חות ומסמכים – מקל על הפקת דו"חות שונים להבנת המצב ולתמיכה בקבלת החלטות עבור ההנהלה. הפקת מסמכי עסקה שונים, כגון הצעות מחיר, תעודות משלוח וחשבוניות,
  • ניהול לידים – ניהול הלידים הוא כמובן יכולת חשובה ביותר. אופטימיזציה של פעילות זו, מתבטאת בשיפור ניהול הלידים והיכולת להמיר לידים למכירות בפועל ורווחים.
  • שיפור התקשורת – יכולת לנהל במרוכז את תכתובת הדואר האלקטרוני מול הלקוח. יכולת לשלב זאת גם בפעילויות של משלוח SMS נרחב.
  • ניהול workflow.
  • גרסת ענן – המוצר זמין גם בענן, בעלויות נוחות, אשר מתאימות גם לחברות קטנות.
  • API – לאפליקציות צד שלישי, עבור מפתחים.

המוצר של הוליסטיק מציע גם ניהול מכירות ושיווק, ניהול שירות לקוחות, ניהול פרויקטים וניהול משאבי אנוש. הוא כולל אפשרויות כסומטיזציה רבות וכמובן אפשרויות ניהול משתמשים והרשאות במערכת.

לסיכום

כפי שראיתם, CRM איננו רק פתרון טכני נקודתי לנושא ניהול קשרי הלקוחות. יש לו השלכות עסקיות חשובות ביותר. לכן, מומלץ להכיר את עולם ה-CRM בכלל ואת הפתרון של הוליסטיק בפרט.

נגישות