שיווק דיגיטלי מהווה כלי מהותי עבור הגברת הנוכחות, החשיפה והתמיכה ביעדי העמותה, כאשר בין היתר שיווק דיגיטלי מסייע לבנות קהילה תומכת. מכאן שהעומדים בראש העמותה מודעים לכוחה של הרשת, אך באותה נשימה גם יודעים עד כמה העולם הדיגיטלי נרחב, ועל כן הרבה פעמים המסקנה המתבקשת היא להשקיע באיש שיווק שינחה את הפעילות באופן יעיל, רווחי וכדאי.
בניית תשתיות דיגיטליות
העולם הדיגיטלי מציע מגוון כלים יעילים עבור שיווק. האם קיימים כלים שיותר נכון לשווק דרכם עסקים וכלים שיותר נכון לשווק דרכם עמותות? ובכן חלוקה מעין זו מיסודה אינה מדויקת, וזאת כי בכול פעם מחדש מהותי לבחון מאפיינים, יעדים, קשיים, קהל יעד, סטטוס וכדומה, וזאת לפני שבוחרים בדרך שיווק כזו או אחרת. עוד נציין שישנה חשיבות לאיכות מלאכת בניית תשתיות לעמותות, וזאת כי בין אם בוחרים לשווק באמצעות קידום ממומן, אורגני, ברשתות חברתיות, באתרי תוכן וכדומה, הרי שאין מנוס מלבנות תשתית מדויקת, מוקפדת, מושכלת ושנשענת על אופטימיזציה לצד כלי מעקב מקצועיים.
ניצול הזדמנויות
חשוב להבין שכיום כולם נמצאים ברשת, אם מטעמי עבודה ואם מטעמי עניין אישי. אי לכך יהיה זה רק הגיוני לנצל את ההזדמנות – להיחשף, לגרוף הזדהות וכמובן לזכות בשיתופי פעולה. לכן, בהחלט ניתן לומר שקידום בגוגל אידיאלי עבור כל עסק, וכן – גם לעמותות.
פה נעצור לציין שלצד העובדה שהזירה הדיגיטלית מאוד מהותית, יש מגוון עזרים נוספים שעשויים להיות יעילים לא פחות. מבקשים להכיר בהם? ובכן ממש כפי שחובה לפנות לרשת האינטרנטית, כך גם חובה להיעזר בחברת "אטלס", וזאת כי מדובר בחברה שמקדישה את עצמה לעמותות, ועל כן ברשותה מאגר אשר מסייע להשיג מקורות מימון (מהארץ ומהתפוצות) ושלל כלי ניהול שמסייעים להשיג יעדים. ביו היתר החברה מעסיקה מומחים לגיוס משאבים, מנהלי ארגונים, אנשי מחקר, פעילים חברתיים ועוד, כך שללא ספק מדובר בנכס ששווה רבות.
Google Grants
כידוע עמותה הינה קבוצה של אנשים שחברו ביחד בכדי לתמוך במטרה שמצאו לנכון לקדם, כאשר כספי הגיוס אינם מותרים לחלוקה בין החברים, כך שכל הוצאה צריכה להיבחן בקפידה. אי לכך כה חשוב לדעת שגוגל גם כן תומכת בעמותות. Google Grants מתקצבת מענקים של 10,000$ מדי חודש, לטובת פרסום במנוע החיפוש, אך מראש נציין שלא כל עמותה ראויה, אלא יש לעמוד ברף מסוים וכמובן שהכרחי להעסיק מומחה לשיווק בגוגל, וזאת על מנת לוודא שהכסף ינוצל כהלכה. מכאן שכל עמותה מכובדת אשר מבקשת לסייע לעצמה צריכה להכיר את האופציה ולפעול בהתאם – מדובר בעזרה משמעותית שראוי לנצל.
בחינת היתכנות
מבקשים לקבל פרטים נוספים אודות המענק של גוגל? ובכן התנאים הבסיסיים ביותר דורשים את הרשימה הבאה: על המוסד הציבורי להיות זכאי להטבת מס (סעיף 46 א') ולפטור ממס (סעיף 9), צריך להירשם ב NPTech, להצהיר על אי אפליה וכמובן להחזיק באתר פעיל. אתם עומדים בקריטריונים וסקרנים למה ניתן לצפות? המודעות שיפורסמו צריכות לעסוק במטרות הארגון, מדי חודש חובה לבחון את מצב הביצועים, מדי 90 יום חובה לבצע עריכה מחדש של המודעה, לרוב הצעת המחיר פר קליק תעמוד על 2$, יש למקד את הפרסום בהתאם למאפיינים גיאוגרפים וחובה שסך חשבונות AdWords יזכו בשיעור הקלקה בגובה של 5% מדי חודש.
הרימו עוגן
לאור הדברים, אם אתם עמותה שמכוונת גבוה – להרחיב את התפוצה, להגביר מודעות, להגדיל את מעגל הפעילים וכדומה, הרי שהזירה הדיגיטלית נכונה גם עבורכם! על מנת לנצל את ההזדמנויות השונות עליכם לפעול כראוי, כאשר בנקודה זו מומלץ לחפש עזרה ולהפקיד אדם מקצועי שינווט את הספינה אל עבר היעדים הדיגיטליים. בהצלחה!