ניהול נכסים דיגיטליים

ניהול נכסים דיגיטליים

כל מי שמתעסק בשיווק דיגיטלי, מוצא את עצמו פתאום מול הרבה מאד נכסים שונים ומשונים שבבעלותו. אתר אינטרנט פשוט מצריך ניהול של האתר, גישה לאכסון ולדומיין, קשר וחשבון בחברת סליקה ועוד. זה היה רק אתר, מעבר לכך נוכל למנות חשבונות בגוגל אדס, ג'ימייל, או גוגל מסמכים כמו גם פייסבוק או פייסבוק לעסקים. תוסיפו לזה עוד אפליקציות 'קטנות' כמו וואטסאפ ווב או סתם איזה כלי לניהול תוצאות חיפוש, מערכת ניהול עסק, תוכנת נוכחות לעובדים והגעתם לעשרות אם לא יותר נכסי אינטרנט וחשבונות שונים.

במאמר הזה נעבור על כמה מהכלים החשובים ביותר בעיננו כדי לעזור לכם לקבל החלטה באיזה להשתמש.

נכסים דיגיטליים או בלאגן און-ליין?…

הכלי הראשון שנסקור יהיה כזה שיעזור לנו לסדר את כל הכלים האחרים ואפילו למנוע מהעסק שלנו נזק מאד חמור.

  1. כלי ניהול סיסמאות – לכל אחד מאיתנו מצטברות עשרות סיסמאות לחשבונות שונים. לא נעים להודות אבל רבים מאיתנו משתמשים בפתרונות לא טובים לבעיה: סיסמאות קלות, סיסמה משותפת או אפילו שימוש במילוי אוטומטי של כרום. יש כמה כלים מומלצים לניהול סיסמאות ומה שמשותף להם הוא אבטחה ללא פשרות ונוחות. כאן תוכלו לארגן את כל הסיסמאות שלכם ולמעשה לזכור רק אחת. ניתן לתת הרשאות גישה לבני משפחה או קולגות; ניתן להגדיר סיסמאות חד פעמיות שישמשו לכניסה ממחשבים לא מוכרים. השירות מוצפן בטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש והנתונים בו חשופים רק לנו כמשתמשים.
  2. תוספי קידום אתרים – קידום האתר היא משימה שמורכבת מהרבה פעולות שונות. ביצוע אותן פעולות לא מבטיח לנו הצלחה, צריך גם לנתר את הנתונים השונים. תוספי SEO יעזרו לנו לוודא שהאתר שלו פועל בצורה אופטימלית מבחינת המבנה, מהירות הטעינה וחוויית המשתמש. כמו כן נבין יותר טוב מה מהתוכן בו פועל לטובתנו ומה ניתן להוריד (למשל תוכן משוכפל או תוכן דל). הכלים הללו יתנו לנו סיכום של התוצאות אליהן מגיעים דפים שונים באתר שלנו וגם ינתחו עבורנו כיוונים חדשים בדמות מילות מפתח רווחיות יותר.
  3. גוגל אנליטיקס – הכלי הכי מעמיק לניתוח של התעבורה באתר שלנו מגיע מבית גוגל והוא חינמי לחלוטין. הכלי יאפשר לנו לבצע דוחות שונים ומשונים בחיתוכי נתונים מאד מגוונים. ניתן להבין כיצד גורמים שונים משפיעים על התנועה וההמרה באתר: גיאוגרפיה, דמוגרפיה ועוד. ההטמעה של הכלי אולי תדרוש בעל מקצוע אבל היא שווה את ההשקעה הראשונית ולכן חשוב להכיר את מערכת גוגל אנליטיקס.
  4. פייסבוק לעסקים – זהו כלי חזק מאד מבית פייסבוק. למעשה, ניתן להריץ קמפיינים ממומנים גם מהדף העסקי ה'רגיל'. אך אנחנו ממליצים לעשות זאת באמצעות הפייסבוק לעסקים. שם תוכלו לנהל מספר קמפיינים, לבצע בקלות מבחני A\B או לשנות נתונים שונים.

ומה לסיכום?

ובכן, המשותף לכל הכלים הללו הוא שהם מייעלים באופן מסודר ואוטומטי את מה שעשינו עד עכשיו בצורה ידנית ומפוזרת. האם יש כלים שאתם ממליצים עליהם? ספרו לנו!