להפוך את האינסטגרם למכונת לייקים

בעבר, רוב ההתנהלות השיווקית נעשתה בדרכים מסורתיות, אולם בשנים האחרונות, עסקים ואנשים פרטיים הבינו את כוחה של הרשת, לרבות הרשתות החברתיות הפעילות ביותר: פייסבוק ואינסטגרם. מי שמעוניין לשווק את עצמו, לצבור עוקבים ולנהל מערך שיווקי איכותי, וודאי כבר דאג לפתוח פרופיל אינסטגרם ולתפעל אותו באופן תדיר. אבל כיצד תהפכו את האינסטגרם למכונת לייקים? אספנו עבורכם כמה טיפים בנושא.

אינסטגרם

יש לכם עוקבים?

צבירת לייקים רבים ותגובות בפרופיל האינסטגרם שלכם תיעשה בדרך כלל באמצעות העוקבים שלכם. בכדי לגרום לאנשים לעקוב אחר העמוד שלכם, כדאי שתתחילו לחפש פרופילים של אנשים שמתעניינים בתחומים שאתם רוצים לשווק, גם אם זה את עצמכם, הציורים שאתם מציירים או את העסק שלכם. צרו עם האנשים הללו אינטראקציה, עקבו אחריהם ופרגנו לפוסטים שלהם, כך תוכלו להסב את תשומת ליבם אליכם ולהניע אותם להיות מעורבים גם בפרופיל האישי\העסקי שלכם. כמו כן, הקפידו שמספר העוקבים שלכם יהיה גבוה יותר ממספר האנשים שאתם עוקבים אחריהם.

כדאי להימנע מספאם (משום שאינסטגרם עלולים להשבית את הפרופיל שלכם) ולהקציב את כמות העוקבים היומית שלכם לכמה עשרות בלבד, כלומר אל תעקבו ביום אחד אחרי 150 פרופילים מאחר והרשת תזהה זאת כספאם. חלקו את תהליך המעקב אחר פרופילים רלוונטיים לכמה וכמה ימים. אגב, גם הסרת עוקבים נחשבת לפעולה דומה, לכן גם במקרה זה כדאי לבצע הסרה של מעט עוקבים בכל פעם.

עדכנו את הפרופיל שלכם לעיתים קרובות

בכדי שהאינסטגרם יכיר בפרופיל שלכם כפרופיל פעיל, כדאי שתדאגו לעדכן אותו בתדירות גבוהה ואף מידי יום, הן מבחינת עדכוני פוסטים והן מבחינת עדכוני סטורי. על מנת להגיע לחשיפה נרחבת מוטב להעלות פוסטים לפחות פעמיים ביום. כמו כן, מי שעדיין לא בקיא ברזי באינסטגרם ישמח לדעת שסטורי הוא קטע שאינו נשמר בפרופיל האינסטגרם שלנו (אלא אם כן תרצו לשמור אותו), והוא בדרך כלל כולל רגעים קטנים ויומיומיים. אגב, הוא יכול להיות סרטון קצר, תמונה או אפילו כיתוב.

שמרו על תכנים מעניינים

בכדי לגרום לפרופיל האינסטגרם שלכם להיות מרתק, אתם חייבים להעלות תכנים מעניינים. בדומה לאלגוריתם של פייסבוק, גם באינסטגרם מומלץ להעלות סרטוני וידאו בכדי להגדיל את רמת החשיפה תוך הקפדה על לוקיישנים מיוחדים וזוויות צילום ייחודיות. מיטיבי הלכת מביניכם, יוכלו לתעד את עצמם במהלך טיולים בעולם, לרבות במקומות אקזוטיים ומרהיבים כמו חופי תאילנד, שכן, כל המידע על תאילנד לרבות הלוקיישנים האידיאליים ביותר לצילומים, נמצא ברחבי האינטרנט.

האשטאגים – מי צריך אותם?

האשטאג (#) מאפשר לנו למיין ולסמן נושאים והוא ניכר הן באינסטגרם והן בפייסבוק. בכדי להוסיף לפוסטים שלנו האשטאגים, אנחנו צריכים להקליד בתחילת הביטוי סולמית ולכתוב את הביטוי הרלוונטי ללא רווחים (בחלק מהמקרים ניתן להפריד בין המילים באמצעות קו תחתון). כשאדם מעוניין לחפש תכנים בתחום האמנות, יופיעו לו פוסטים רלוונטיים, לרבות פוסטים עם האשטגים – דבר שעשוי להעלות את כמות העוקבים שלנו והמעורבות בפוסטים שהעלנו. הקפידו לצרף לכל פוסט או סטורי את ההאשטאגים הרלוונטיים לנושא הפוסט. רק שימו לב, אל תעמיסו את הפוסט בהאשטאגים והשתדלו לשמור על כמות האשטאגים רלוונטית, מצומצמת (כ-20) ועניינית.

צרו שיתופי פעולה

אם אתם מעוניינים לקדם את העסק שלכם, נסו למצוא עסק נוסף עמו תוכלו לשתף פעולה וליצור קמפיין ייחודי ברשת החברתית, רק קחו בחשבון שמומלץ בשלב זה לצבור כמות עוקבים גדולה בכדי ששיתוף הפעולה יהיה משתלם לשני הצדדים.

יש לא מעט דרכים לאסוף לייקים לפרופיל האינסטגרם שלכם, אך הדבר החשוב ביותר, הוא לשמור על תכנים מעניינים, רלוונטיים ומושכים תשומת לב, משום שגם אם תצברו כמות עוקבים גדולה, תוכלו להניע אותם לפעולה באמצעות התוכן של הפרופיל שלכם.

נגישות