קידום אתרים על קצה המזלג

רבים נוטים לחשוב שעבודת ה- SEO על האתר מתחילה רק לאחר שהוא עולה לאוויר. אז זהו, שלא. העבודה מתחילה עוד בשלבי תכנון ואפיון האתר. חשוב לבצע מחקר מילים מקיף דרכו נוכל לדעת מהם נפחי החיפוש לכל ביטוי, מה שיסייע לנו לבחור את הביטויים הרלוונטיים. ממחקר המילים המקיף שנבצע, נוכל לגזור את הביטויים שבהם אנחנו רוצים להתמקד בקידום עצמו. כמו כן יש לבצע מחקר מתחרים.

לפני שמתחילים בתהליך קידום האתרים, חשוב לוודא שהאתר מאונדקס בגוגל, כלומר שמנוע החיפוש אכן סרק את האתר והוא מכיר אותו. כמו כן, על מנת לבצע קידום אפקטיבי תצטרכו להשתמש בכלים ועזרים שונים שיסייעו לכם לבדוק מיקומים, נפחי חיפוש לביטויים שגיאות ועוד.

אופטימיזציה לאתר

בתהליך האופטימיזציה אנחנו למעשה ממקדים את נושא האתר ומבצעים פעולות שונות בכדי להיטיב איתו. חלק מהפעולות כוללות התאמה למובייל, אופטימיזציה לתמונות (הכוללת גודל תמונה עד 100KB והקפדה על תגית ALT לכל תמונה), כתיבת תיאורים ממוקדים ומושכים לעמודים, כתיבת תגיות טייטל (חשוב שיכילו בסביבות 50 תווים), הקפדה על תגיות H, טיפול בעמודי 404, הפניות 301 ו- 302, כתובות URL ממוקדות, הקפדה על נתיבי פירורי לחם תקינים, תגיות עימוד, מפת אתר, קובץ ROBOTS ועוד.

במהלך קידום האתר יש לעקוב אחרי המיקומים של הביטויים אותם אנו מקדמים, השגיאות וההערות ב-  Search console, כמות התנועה הנכנסת לאתר שלנו וכו'.

ברחבי הרשת קיימים בלוגים ואתרים המעניקים מידע מפורט והדרכה בתחום ה- SEO, כמו הבלוג של עידן בן אור או של דניאל זריהן.

בניית קישורים

בניית קישורים נעשית כשדפים שונים ברשת מקשרים לאתר שלנו או לעמודים מסוימים בו. הקישור חייב להיראות טבעי על מנת שהאתר לא ייענש על ידי גוגל.

תהליך בניית הקישורים אמנם מדבר על קישורים המגיעים אל האתר מעמודים החיצוניים לו. אך חשוב גם לבצע קישורים פנימיים בתוך האתר עצמו, כמובן כל עוד העמודים אכן קשורים זה לזה בתוכן המוצג בהם.

הזנת תכנים באתר

התכנים שנזין לאתר יסייעו לנו למקד את הנושאים בהם אנו עוסקים מול מנוע החיפוש ויותר מזה, התכנים הללו יגרמו לגולשים ולקוחות פוטנציאליים לעקוב אחר האתר שלנו. בשביל זה עלינו ליצור תוכן איכותי ומקיף ולהעניק לגולשי האתר חוויית גלישה טובה. בעת הזנת התכנים חשוב לשמור על חוק זכויות יוצרים ולתבל את התוכן בתמונות, קטעי וידאו וטקסטים מקוריים או מותרים לשימוש חופשי. דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא ההימנעות מתוכן משוכפל ושימוש בתכנים מקוריים בלבד משום שתכנים משוכפלים עלולים להוריד את הציון שהאתר שלכם יקבל בגוגל. מעבר לכך, חשוב לשמור על קצב העלאת תכנים לאתר. כלומר, אם אתם מתכננים 20 מאמרים חדשים לבלוג, אל תעלו את כולם יחדיו אלא הקפידו על קצב העלאה המתפרש לאורך תקופה מסוימת וזאת בכדי שגוגל יוכל לראות שהאתר מתעדכן כל הזמן.

אדם מראה גרף בעלייה

בכדי לעבוד בצורה יעילה, חשוב לתכנן מראש את תהליך הקידום ולפרקו למשימות ופעולות. בשביל לעשות זאת, יש לעבוד עם לוח גאנט, שם תוכלו לעקוב אחר המשימות ולתת להם זמני ביצוע ודד-ליין. כמובן שעולם ה- SEO הוא הרבה יותר רחב ומקיף, קידום האתר מתבצע ON SITE  וגם OFF SITE. אם אתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם בצורה הטובה ביותר, מומלץ שתפנו למקדם אתרים מקצועי שמכיר את כל הכלים והאפשרויות לקידום במנוע החיפוש, ולו כי מדובר באפיק שיווק משתלם במיוחד. אם תרצו לתחזק את האתר בעצמכם, מומלץ לעקוב אחר מדריכי קידום שונים ולהיות מעודכנים בכל החידושים והעדכונים של גוגל.

 

נגישות