שיווק באמצעות רדיו – האם אפקטיבי?

כיום תחום השיווק מחזיק במספר כלים מרשימים, ולו על מנת להדביק את הקדמה שלרגע אינה עוצרת. היכן מקומו של הרדיו בכול הסיפור? לצד העובדה שהרדיו מלווה אותנו לאורך עשרות שנים, הרי שכיום גם הוא מושפע לטובה מנפלאות הטכנולוגיה ויודע להציע לעסק שמבקש פרסום הרבה יותר. במה מדובר? בשילוב נכון של אלמנטים מוכרים לצד חידוש ורענון התחום.

שיווק באמצעות רדיו

תפוצה רחבה

העידן הדיגיטלי אינו פסח על הרדיו, כך שאם פעם אנשים היו מקשיבים רק לתדר מותאם אזור, הרי שכיום באמצעות שידור אינטרנטי ניתן לבחור בדיוק את התחנה הרצויה ללא שום תלות. מכאן שבאמצעות אותה פרסומת ניתן להגיע לקהל הרבה יותר נרחב, משמע ללא ספק מדובר בכלי תפוצה חשוב ויעיל ביותר. בנוסף ראוי להבין שמי שבוחר להאזין לרדיו אונליין הנו טיפוס שניתן ללמוד עליו לא מעט, ולו באמצעות כלי אופטימיזציה מובנים ברשת אשר מאפשרים למקד את הפרסומת באופן מרבי.

אופציות חדשות

לצד שלל החידושים בתחום הדיגיטלי, גם תחום הרדיו הרגיש שהוא מבקש לחדש, ועל כן לצד פרסומות בפורמט המוכר, גם ניתן למצוא פרסומות קול (ואף ויזואליות) אשר משובצות באופן אוטומטי בין השירים, כך שניתן למצוא קווי דמיון בין הבאנרים המוכרים לבין שילובי הפרסומות ברדיו, כלומר מדובר בתחום מתקדם אשר יודע להציע לא מעט.

מיקוד קהל יעד

עם כל הכבוד ליכולת להגיע עם פרסומת לכמה שיותר מאזינים, עדיין ישנו היתרון הטוב והישן של הרדיו – הוא מסייע לבצע התאמה אידאלית בין קהל יעד לבין התדר לו מאזינים. כך למשל אם הפרסומת מיועדת רק עבור תושבי נתניה, ניתן לוודא שרק הם יקשיבו לה, ואם הפרסומת מיועדת רק עבור צעירים, ניתן למנוע ממבוגרים להקשיב לה. מכאן שניתן למקד את קהל היעד, אם באמצעות מיקוד גיאוגרפי ואם באמצעות תחומי עניין, גיל והעדפה מוזיקלית, וכפי שמחקרים מצביעים – ניתן ללמוד הרבה על תחומי עניין בהתאם לסגנון המוזיקלי.

קהל שבוי

גם אם לא נעים להודות, אחד מהיתרונות הגדולים של פרסום ברדיו טמון בעובדה שכאשר אנשים מאזינים, הם אינם פנויים לפנות אל פלטפורמות נוספות, וזאת כי הם נוהגים ואינם יכולים לזפזפ, הם עובדים וצמודים לאוזניות וכדומה. מכאן שלהבדיל מפרסומת רגילה במחשב, מולה מתחרים בכל רגע נתון לא מעט פיתויים, כאשר מקשיבים לרדיו נשארים ממוקדים – הפרסומת מגיעה ליעד!

מה עם החוויה?

כאשר אנשים עומדים אל מול פרסומת באינטרנט, הם מהר מאוד מחפשים אחר סימן האיקס, זה שמסייע להוריד אותה טרם משקיעים זמן ובוחנים מה היא מציעה. לעומת זאת, כאשר אנשים שומעים פרסומת ברדיו, גם אין להם כ"כ כיצד להימלט וגם העניין שלהם בפרסומת מראש יותר גבוה, ולו כי עם כל הכבוד לוויזואליות, כאשר המסר השיווקי הנו קולי, הוא יותר ממוקד (עד כ30 שניות) וגם תשומת הלב הרבה יותר גבוהה, במיוחד אם התשדיר מעניין – ובקלות ניתן לעשות אותו כזה.

אנרגיה!

מחקרים רבים מראים שיש קשר חיובי בין מוזיקה שאוהבים לבין תחושת מצב רוח חיובית. אי לכך, כאשר נמצאים בתדר שאוהבים, מראש ניתן להבטיח שנמצאים במצב רוח מרומם, כך שהפרסומת תתקבל על הצד הטוב ביותר, וזהו פרמטר שלא ניתן למצוא בשום אפיק אחר.

כיום יותר מתמיד!

אם נסכם, נציין שהקדמה עושה רק טוב לתחום השיווק ברדיו, ולו כי כבר אין הכרח להחזיק מכשיר רדיו, אלא ניתן להיות בהאזנה גם דרך הנייד החכם – וכיוון שמראש אנו מחוברים אליו, הזמינות הרבה יותר גדולה!

נגישות