מפתחים את התעשייה המקומית: קול קורא להשתתפות במיזמי חדשנות

עולם החדשנות הישראלי הוא עולם דינאמי מאוד ועשיר באפשרויות. אם אתם מתעניינים ביזמות ובהקמת סטארטאפ או מיזם מיוחד, ייתכן שכבר שמעתם על המושג קול קורא. גם אם לא, חשוב ומומלץ להכיר אותו, ואת רשות החדשנות המרכזת את האירועים האלו. מהו קול קורא ומהי רשות החדשנות, וכיצד שני אלו מסייעים ליזמים? את התשובות לשאלות האלו ועוד מידע חשוב תמצאו במאמר שלפניכם.

מקדמים את המשק ואת החדשנות

בתחום החדשנות בארץ יש גורם בולט במיוחד ששמו רשות החדשנות. הרשות מקדמת את התפתחות התעשייה המקומית בישראל ואת הצלחתה במגוון אופנים, אשר הוכיחו את עצמם היטב לאורך השנים. בין השאר, הרשות מפרסמת קולות קוראים. תוכלו למצוא את הרשימה המלאה של קולות קוראים באתר הרשות לחדשנות ולראות עוד פרטים על הגשת הבקשה שלכם לכל אחד מהם. הרשות ידועה גם בשם הרשמי "סוכנות החדשנות הישראלית" ואולי חלקכם מכירים אותה גם בשמה המקורי מהקמתה ב-1965, "לשכת המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר". פעילותה המרכזית היא תמיכה ביזמים באמצעות סיוע כספי וכן סיוע נוסף במעבר מרעיון ראשוני למצב הבשל של הקמת חברה רווחית ויציבה. מדובר כמובן בתהליך מאתגר ועשיר בסיכונים – חברות הזנק רבות לא מצליחות לעבור את שלבי ההתחלה בהצלחה, וגוף מנוסה כמו רשות החדשנות הוא מקור סיוע רב ערך עבורן. כאשר חברת הזנק שקיבלה את תמיכת הרשות מצליחה כלכלית, היא מחזירה לרשות תגמולים.

 

 

עוד על קול קורא

קול קורא הוא סוג של פרסומים מיוחדים, המיועדים לקדם שיתופי פעולה בין גופים שונים בתחום היזמות. אלו יכולים להיות למשל שיתופי פעולה בין גופים מתחומי האקדמיה והתעשייה, מהארץ או מהעולם. הינה כמה דוגמאות לקול קורא שימחישו היטב במה מדובר:

  • קול קורא לתמיכה בפלטפורמות טכנולוגיות לחיבור בין צרכי הון אנושי לחברות ההייטק במהלך מלחמת "חרבות ברזל" – הפרויקט מזמין את הציבור להגיש בקשות לקבלת תמיכה בפלטפורמות טכנולוגיות, לשם חיבור בין עובדים מתעשיית ההייטק לצורכי ההון האנושי בחברות הייטק. הרקע לקול הקורא: בשל גיוס נרחב למילואים, לא פחות מ-70% מחברות ההייטק הישראליות חוו פגיעה ברציפות התפעולית. הקול הקורא יאפשר לבחור תאגידים שפיתחו או התאימו פלטפורמות טכנולוגיות, כך שיספקו מענה למצב זה באמצעים כגון הכוונת העובדים, השמתם ושימור עובדים בתפקידים טכנולוגיים שהאיוש שלהם חסר במיוחד בעקבות המלחמה
  • קול קורא לתוכנית האתגר של יפן-ישראל – קול קורא אשר מטרתו היא להפגיש בין חברות ישראליות לבין חברות מובילות ממחוז אאיצ’י ביפן כדי "להיחשף לאתגריהן ולהציע פתרונות טכנולוגיים לפערים". זהו מסלול של רשות החדשנות אשר מקדם שיתוף פעולה טכנולוגי ומספק הזדמנות להיחשף לשוק היפני, לקדם מולו קשרים ופיתוח עסקי. מחוז אאיצ’י הוא המחוז השלישי בגודלו ביפן והוא גם מרכז תעשייה וייצור מוביל במדינה זו
  • קול קורא לשיתוף פעולה של חברות ישראליות עם שותפים בחו"ל – קול קורא אשר פונה לחברות ישראליות ומזמין אותן להגיש בקשה לביצוע תוכניות מחקר ופיתוח או לביצוע הרצה (פיילוט) בשיתוף שותפים זרים ממגוון מדינות בחו"ל

סיוע במגוון זירות

הסיוע שמספקת רשות החדשנות מחולק לזירות שונות, וגם פרסומי הקול הקורא קשורים לעיתים לזירות אלו. הינה כמה דוגמאות בולטות:

  • זירת ההזנק – זירה אשר מיועדת עבור חברות הנמצאות ממש בתחילת הדרך
  • זירת חברות בצמיחה – עבור חברות בשלבים יותר מתקדמים, שבהם דרוש סיוע בייצוב החברה
  • הזירה החברתית ציבורית – עבור סיוע למגזר הציבורי ולארגונים חברתיים
  • זירת ייצור מתקדם – מטפלת בקידום חדשנות, מחקר ופיתוח בתעשייה היצרנית

לסיכום

בתור יזמים או מי ששוקלים לקדם יוזמות חדשות, כדאי לכם לעקוב אחר הקולות הקוראים באתר הרשות לחדשנות. אם תחליטו לפנות לקול קורא כזה, מומלץ לשים לב היטב לפרטים של כל פרויקט, משום שזהו מפתח חשוב לקבלת הפנייה שלכם ולקבלת תמיכת הרשות לחדשנות.

נגישות