איך יוצרים תוכן בעמוד הפייסבוק?

כחלק מעבודת השיווק לעסק שלכם, החלטתם להקים עמוד פייסבוק עסקי. נכון, זו דרך מצוינת לצבור קהל לקוחות חדש ולתחזק את קהל הלקוחות הנוכחי, אבל בשביל לעשות זאת, חשוב לתפעל את העמוד על הצד הטוב ביותר. תפעול עמוד כולל בתוכו העלאה עקבית של פוסטים ותכנים. חשוב ליצור תכנים שיעניינו את העוקבים שלכם ואת קהל היעד ובכך יגרמו לכם לצבור עוקבים נוספים. איך עושים את זה? אספנו עבורכם כמה דרכים.

ניהול עמוד פייסבוק

קודם כל לתכנן

אחד הדברים החשובים ביותר בעבודת השיווק, הוא תכנון אסטרטגיה מראש. לכן מומלץ לבנות לוח גאנט ולמקם בו את כל החגים והמועדים לשנה הקרובה. לאחר שמיקמתם את כל האירועים האפשריים, תוכלו להתחיל לחשוב על רעיונות המתאימים לכל מועד (וכמובן מתכתבים עם התחום בו עוסק העמוד) ואף להציב לעצמכם מטרות וקביעת דד-ליין לכל משימה. תכנון מראש יקל עליכם בניהול העמוד, יעניק לכם תמונה מלאה של נראות העמוד לשנה הקרובה ויאפשר לכם לראות את כל התכנים המתוכננים כך שתוכלו לגוון ולא לחזור על אותם התכנים בשנית.

ניהול עמוד פייסבוק

אז איזה תכנים אפשר לכתוב?

התכנים שתעלו לעמוד הפייסבוק שלכם יכולים להיות מגוונים ויצירתיים. חשבו על קהל היעד של העמוד שלכם ונסו להתאים עבורו תכנים עם ערך מוסף שיעניינו אותו ויגרמו למעורבות בפוסטים (תגובות, לייקים ושיתופים) ולחשיפה גבוהה. לתכנים שתעלו, הקפידו לצרף תוכן ויזואלי, אלה יכולים להיות סרטונים שצילמתם וערכתם או תמונות רלוונטיות, כמו כן, שימו לב שאתם לא מפרים את חוק זכויות היוצרים. נוסף לכך שמרו על כללי ההגהה והכתיבה התקנית.

קיימים סוגי תכנים רבים ופורמטים שיכולים להתאים לתכני העמוד שלכם. תוכלו למשל לכתוב טיפים שימושיים בתחום בו עוסק העמוד, ביקורות (מוצרים, הצגות, סרטים ועוד), מענה על שאלות נפוצות בתחום, סיקור אירוע מסוים, פוסט אורח (כשמישהו חיצוני, לרוב מפורסם או מומחה בתחום, כותב עבורכם פוסט), סרטוני הדגמה, סרטוני השראה ועוד.

לדוגמא, אם אתם מקדמים עמוד של מאפרת, תוכלו להעלות טיפים לאיפור נכון, סרטוני הדגמה לאיפור ערב או איפור יומיומי, סיקור כנסים ואירועים למאפרות ותכנים שרלוונטיים למי שמתעניין בתחום.

יתר על כן, הרבה מבעלי העמודים חושבים שהעמוד שלהם חייב לייצר רק תוכן מקורי. דרך נהדרת להביא תכנים ערכיים נוספים לעמוד, היא לשתף פוסטים מעמודים מקבילים (כמובן שלא להעתיק את תוכן הפוסט, אלא לשתף אותו).

ניהול עמוד פייסבוק

איך אדע איזה תכנים נכונים עבור העמוד שלי?

לא כל סוגי התכנים יכולים להתאים לכל העמודים, לכן חשוב לנסות כמה סוגי תכנים שנראים לכם רלוונטיים ולעקוב אחר ההתקדמות שלהם ברשת החברתית. נסו ללמוד מהפעילות של העוקבים בעמוד, איזה תכנים מקבלים יותר מעורבות ומה מעניין יותר את העוקבים שלכם. ברגע שתזהו דפוס התנהגות מסוים, תוכלו לתכנן את התכנים בצורה יותר ממוקדת ועניינית. בהתחלה תצטרכו לבדוק כל מיני סוגי תכנים כדי לראות מה מתאים לקהל היעד של העמוד ומה פחות.

כתיבת תכנים לעמוד היא לא דבר פשוט, יש צורך בתכנון מראש וחשיבה אסטרטגית. חשוב להיות עקביים בתפעול העמוד ולהקפיד להעלות פוסטים בתדירות גבוהה (אבל לא גבוהה מידי). סביר להניח שהעוקבים שלכם יגיבו על הפוסטים שתעלו, בין אם תגובות חיוביות או שליליות, מומלץ להתייחס לתגובותיהם. נסו לייצר תכנים איכותיים המותאמים לקהל היעד, כאלה שרלוונטיים לנושא העמוד ומקדמים את מטרותיכם.

נגישות